لم

فیلم‌هایی که لم می‌دیم و می بینیم

لم

فیلم‌هایی که لم می‌دیم و می بینیم

اولین لم دوم

با سلام و ابراز خرسندی از  شروع مجدد لم چند فیلم تازه دیده ام را معرفی می کنم:

پیش از آن بگویم:  

دوست ندارم توضیح زیادی درباره ی فیلم بدهم تا حلاوت دیدنش را برای آنها که ندیده اند دست ناخورده بگذارم.  در قسمت نظرها می توانیم درباره ی  فیلم بیشتر صحبت کنیم.

 

مثلث: فیلمی بود که در لم پیشین معرفی شد و چونان دیگر پیشنهادهای خسرو در حیطه ی فیلمهای ترسناک خوب بود، دیدنش را من هم به طرفداران این ژانر پیشنهاد می کنم، گرچه فیلم نامه ی آن خالی از اشکال نبود اما با طرح اصلی داستان و البته پایان بسیار تاثیر گذارش، فیلم را به اثری درخور تحسین بدل می کند. فیلم از یک دایره ی کوچک شروع می شود که کم کم بزرگ می گردد و سرانجام تمام فیلم را در بر می گیرد. امتیازم به این فیلم 7 است از 10.

 

بهار، تابستان، پاییز، زمستان ... و بهار: این فیلم هم اتفاقا یک دایره است. به آن خوبی که تعریفش را شنیده بودم نبود ولی به دیدنش می ارزید. استادی که قبلا بزهی (احتمالا برخاسته از شهوت و تصاحب) انجام داده است، اکنون که به مدارج متعالی عرفان رسیده، شاگردش را از تکرار آن پرهیز می دهد، اما شاگرد همان کار را تکرار می کند (دایره) استاد پس از آنکه سعی می کند سنگی را که بر کمر شاگردش (در زبان تمثیلی فیلم، قورباغه) بسته شده، باز کند و از نجات آتی روحانی وی مطمئن می شود، خود را به سبب گناه سالها پیشش مجازات می کند. پیشنهادم برای آنها که فیلم را ندیده اند این است که هنگام دیدن فیلم به زبان تمثیلی آن توجه کنند و جاهایی که احساس می کنند سرگذشت یکی از دو شخصیت اصلی فیلم مبهم است آن دیگری را به جایش بگذارند.  ماجرای سه جانوری که به سنگ بسته می شوند، کلید قسمت بزرگی از ماجراست.امتیازم به این فیلم 7 است از 10.

 

بزرگ شده ها (Grown Ups) کار کمدی دیگری از آدام سندلر که در لم قبلی فیلم کلیک را از او معرفی کرده بودم، کلیک عالی بود ولی این فیلم علیرغم بهره گیری از ستاره های متعدد کمدی چنگی به دل نمی زند. گرچه دیدن کارهای وی خالی از لطف نیست. طبق معمولش این فیلم هم در پاسداشت خانواده است. امتیازم به این فیلم 6 است از 10. دو فیلم دیگر هم از وی دیده ام اخیرا  یکی مدیریت خشم با امتیاز 4 و دیگری 50 قرار اول با امتیاز 5 از 10.

 

Ghost Writer فیلم بسیار خوبی است و همین یک دلیل برای دیدنش کافیست که ساخته ی رومن پولانسکی است. فیلم نامه قوی و گیراست و کارگردانی بی نقص ولی انصافا بهترین کار پولانسکی نیست با این حال برای دیدن کارهای این کارگردان نیازی به استخاره نیست. امتیازم به این فیلم 7 تا 8 است از 10.

نظرات 8 + ارسال نظر
godzila سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:02 ب.ظ http://www.godzila.ir

سلام. وقتتون بخیر. وبلاگ دارید؟ صاحب سایت هستید؟ میخواید درامد مناسب داشته باشید؟ در فروشگاه گودزیلا در فروشگاه گوزیلا هم می تویند هر چی میخواید بخرید هم با تبلیغ محصولات فروشگاه از پوسانت مناسبی برخوردار باشید هر گونه سوالی باشه در خدمتیم. www.godzila.ir www.godzila.ir

داستان‌گو سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:09 ب.ظ http://www.DASTANGOO.com/

از آغاز دوباره‌ی وبلاگ لم خیلی خوش‌حالم، امیدوارم مثل وبلاگ قبلی شل و وارفته کار نکنیم و تندتر این صفحه رو به روز کنیم/ از این فیلم‌ها فقط مثلث رو دیدم/ فیلم آخرین نوشته‌ی روح رو علاقه مند شدم ببینم/ همین‌طور فیلم بزرگ شده ها این طور که گفتی باید دیدنی باشه/ بد نیستکه عکس این فیلم‌ها رو هم کنار نقدهامون داشته باشیم/ این‌طوری سریع‌تر دوباره فیلتر می‌شیم!/.

دامون سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ب.ظ http://www.damun.blogsky.com

خوشحالم از راه اندازی مجدد اینجا
به جز دومی هیچ کدام را ندیده ام. البته ژانر وحشت اصولا در رده فیلمهای مورد علاقه ام نیست اما اون کار پولانسکی را که معرفی کردید خیلی دوست دارم که ببینم.
منم این روزها فیلمهای خوبی دیده ام که اگر وقت شد معرفی گونه ای از اونها را در بلاگم قرار خواهم داد
مرسی از این پستت

داستان‌گو چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ق.ظ

بنده به زودی عکس خودم را از تین جا برمی دام و عکس نوینسده گان رو می‌ذارم/.

دامون جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ق.ظ http://www.damun.blogsky.com

لینکتان کردم

d.j یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:42 ب.ظ

سلام
داستان های جدید آقای شیرآقایی رو توی کدوم وبلاگ میشه خوند؟
چرا {من عنکبوت قصه ام } دیگه داستان جدید نداره؟

داستان‌گو سه‌شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ق.ظ

بله بنده به این خاننده‌ی پر و پاقرص داستان‌های محسن شیرآقایی نوید می‌دهم که هرچند ایشان کم می‌نویسند ولی بازنشست نشده‌اند، و به زودی داستان‌های جدیدشان را در بلاگ خودشان: من عنکبوت قصه‌ام خاهند گذاشت/ به به/.

d.j شنبه 2 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ب.ظ

سلام
اومدم اینجا یه سراغی از محسن شیرآقایی بگیرم
گفتم بلکه اینجا بیاد اینو بخونه
یادش بیفته که قبلا داستان می بافته
توی «من عنکبوت قصه ام»
ما توی تار هاش گیرافتادیم
عنکبوته سیره
نه رها میشیم
نه میاد باز هم بنویسه
سلام مارو برسونین بگین بابا رفیق منتظریم
اصلا هستش؟
محسن شیرآقایی موجوده؟
نکنه یه بلا ملایی سرش آوردین؟

در ضمن آقای نخعی ممنون از شما که میخونین و جواب میدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد