لم

فیلم‌هایی که لم می‌دیم و می بینیم

لم

فیلم‌هایی که لم می‌دیم و می بینیم

دختری از چشم عریان The Girl with N... Eye

The Girl from the N....ed Eye (2012)

Director: David Ren

Writers: Jason Yee (screenplay), Larry Madill (screenplay), and 1 more credit »

Stars: Jason Yee, Samantha Streets, Ron Yuan and Domenique swain.



رونشت بچه تنبل کلاس از رو دست فرانک میلر


فیلم محصول کشور آمریکاست. کارگردان جناب آقای دیوید رن، که متولد شانگهای چین هستند و در نیویورک بزرگ شده‌اند، یک فیلم ضعیف را کارگردانی کرده‌اند که از قرار تا امروز از بهترین فیلم‌های ایشان محسوب می‌شود. طرح فیلم، تفاله‌ی پست‌مدرنی دارد. فا...ح..شه‌ی شانزده‌ساله‌ای که خود را نوزده‌ساله جا زده بوده، کشته شده و راننده‌ی او جیک (jake)  که در یک شرط‌بندی صدهزار دلار را باخته، و عاشق او است، به دنبال قاتل بروس‌لی، ببخشید، قاتل سندی (همون دختره است).


جیک (jake) یک بزن بهادر به تمام معناست. نقش او را بازیگر والا مقامی که متاسفانه هنوز گم‌نام است، به نام جیسون لی، بازی می‌کند. یک چینی متولد 1970 در بوستون آمریکا که گویا مهارت‌های خارق‌العاده‌ی نیز در ورزش کونگ‌فو دارند. جیک در این جست‌و‌جو برای باند گردانندگان دختران دردسر درست می‌کند و فیلم سرانجام در حالی که دو شریک باند هم‌دیگر را کشته‌اند و خود جیک نیز بیرون جلوی در زخمی و بی‌حال افتاده و صدای آژیر پلیس از دور می‌آید، به پایان می‌رساند.


دلیل اصلی دیدن این فیلم حضور بازیگر مورد علاقه‌ام دومنیکا سواین بود. شما هفده‌ساله‌گی او را در فیلم لو..لیتا یا face off به یاد می‌آورید. اما متاسفانه نقش او در این فیلم کوتاه بود. او به طور غیرمستقیم در حل معما به جیک کمک می‌کند. سراسر فیلم در شب یا در تاریکی می‌گذرد، شما هرگز نور و خورشید را در فیلم نمی‌بینید. صحنه‌پردازی‌ها شاید گاهی شما را یاد فیلم شهر گناه  ساخته‌ی فرانک میلر و روبرت رودریگرز بیاندازد. می‌توان هزاران ایراد به طرح و توطئه‌ی داستان فیلم وارد کرد، که بزرگ‌ترین‌ش می‌شود دفترچه‌ای که نام مشتریان سندی در آن است و جیک به سختی به دست‌ش می‌آورد و کاربردی در حل معما ندارد.


دیدن این فیلم را به کسانی که به دیدن فیلم‌های اکشن و صحنه‌های رزمی مدل دعواهای خیابانی علاقه‌دارند توصیه می‌کنم. فیلم دختری از چشم عریان (یا از چشم غیرمسلح)، توانسته نمره‌ی چهل از صد را از سایت metascore به دست بیاورد و در سایت imdb هم چندان امتیاز قابل توجهی نداشته: 4.8 از 10. حالا مفتخر به کسب امتیاز 3 از 10 از وبلاگ گروهی لم می‌شود.


داستان‌گو