لم

فیلم‌هایی که لم می‌دیم و می بینیم

لم

فیلم‌هایی که لم می‌دیم و می بینیم

فیلمهای ندیدنی

 هفته ی بدی را پشت سر گذاشتم. کلی فیلم بد دیدم  

بتمن و رابین

البته باید این فیلم را دید که قدر امثال نولان را دانست. بتمن و رابین یکی از بدترین فیلمهایی بود که امسال دیدم، نفسهای آخر یک کاراکتر فانتزی بود که برای حفظ آن شخصیتهای جدید به فیلم  افزوده می شود ولی نهایتا فیلمی از آب در می آید که من، من که تا نمره ی 5 را دست و دلبازانه به فیلمها می دهم، نمی توانم بیشتر از 3 برایش در نظر بگیرم. 3 از 10 امتیاز من است به این فیلم محصول 1997 به کارگردانی شوماخر که پیش از آن فیلم شماره ی 23 را از وی دیده ام. مزخرفی دیگر در عرصه ی سینما. این معرفی ها برای ندیدن است. نیز بزرگداشت نولان باشد که از یک کاراکتر رو به افول ابتدا آغاز بتمن و سپس شوالیه ی تاریکی را در می آورد که این آخری به نظر من یکی از بهترین فیلمهای اکشن دهه ی گذشته است. بی صبرانه منتظر بتمن بعدی هستیم از همین نولان که برای سال آینده در راه است.  

 

قرمز، سفید و آبی 

قرمز سفید و آبی

فیلم دلچسبی نبود در مجموع. و فکر نکنم امروز از دنده ی چپ برخاسته باشم که دارم فیلمهای بد را می شمرم. دختری که احتمالا با علم به ابتلایش به اچ آی وی بصورت محافظت نشده دست به خودفروشی می زند، مردی که عاشق وی است و نفر سوم هم فردی که از آن زن مبتلا شده است. البته فیلم حرفهایی برای گفتن داشت. مسایلی را مطرح می کرد هر چند تکراری اما یک چیز آن برایم جالب بود. انتقادی (شاید آگاهانه و شاید سهوی) در این فیلم بود به تصمیم گیری در شرایط خشم. می گویم احتمالا سهوی چون چندان بدان پرداخته نشد. زن نه فقط برای پول، که از روی خشم و برای انتقام  تن فروشی می کند. طرف مقابلش مرد عاشق، پیشینه ی روانی نابسامانی دارد و اکنون شاید برای اولین بار راضی شده است و ناگهان و پس از مدت کوتاهی پس از وصال، عشقش را به طرز دلخراشی از دست می دهد. نفر سوم پسری -که مادرش به تازگی از سرطان بهبود یافته اما عارضه ی درمان عقلانیت وی را تا حدودی متاثر نموده است- در می یابد که از آن دختر مبتلا شده است، مادرش در این میان و هنگامی که دختر در چنگ اوست خودکشی می کند. در اوج خشم ولی شاید نه به قصد کشتن دختر را می کشد. خشم دختر دایره ی انتقامش را به بسیاری کسان گسترش می دهد که شاید سزاوارش نباشند. خشم مرد عاشق نیز همین کار را می کند و خشم پسر هم به کشتن دختر ختم می شود. می توانست فیلم خوبی از آب در بیاید اگر می دادند بر و بچ لم یک دستی بر فیلمنامه اش می کشیدند، اما آنچه اکنون است در مجموع فیلم پخته ای نیست و امتیاز من به آن 5 تا 6 است از 10. و دیگر نکته آنکه فیلم بیشتر از آنچه لازم است خشن است. 

چهارشنبه ی لعنتی

این دیگر مصیبت عظمی بود. درصد فیلمهای ایرانی خوب به سرعت رو به افول است و با این وضعیت فیلمها را برای آگاهی از مسایل اجتماعی باید دید نه لذت بردن که صد البته مسایل اجتماعی هم به زحمت در فیلمها قابل طرح است. یک فیلم طولانی خسته کننده که باورتان نمی شود اگر بگویم بر چه چیزی سر پاست. نه فیلم نامه، نه کارگردانی، نه بازیگری. تنها بر شخصیت پردازی قهرمان فیلم. اول فکر کردم که اقلا یک فیلم اجتماعیست که آن هم نبود. اما با تکیه بر کاراکتر حماسه (نام قهرمان فیلم) این فیلم حتی تا دقیقه 60 قابل تحمل است. یک فیلم تمام آماتوری که هرچه نگاهش می کنی تمام نمی شود. امتیازم به این فیلم 2 است از 10. ارزش دیدن فیلم به این است که اهمیت شخصیت پردازی را در داستان یا فیلم موکدا درمی یابید.

نظرات 3 + ارسال نظر
d.j دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام
کاش به جای اینکه لم بدین و فیلم های بد ببینین
درست می نشستین و داستان های خوب می بافتین
محسن شیرآقایی که داستان رو کلا بی خیال شده
خسرو نخعی هم فکر کنم از شیرآقایی واگیرکرده
بازهم گلی به گوشه جمال شما که حداقل لم دادین و یه چندتا فیلم بد دیدین و به ما گفتین که ما وقتمونو بیخود پاش نذاریم
اصلا چه خوبه یه پرانتز هم باز کنین برای معرفی فیلم های بد
تا مخاطبین شما که به اینجا سر میزنن سراغ اونا نرن و وقتشونو پاش نذارن
موفق باشین
بای

داستان‌گو سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:34 ب.ظ http://dastangooo.blogsky.com/

ایده‌ی معرفی کردن فیلم‌های بد هم ابتکار جالبیه/ هیچ‌کدام ازاین فیلم‌ها رو ندیده‌م و حالا اگر اتفاقی هم دستم اومد می‌گذارمشون کنار/ خلاصه و مفید نوشته بودی اما خیلی جاها نوشته‌ت ورجه ورجه می‌کرد و از روی مطالب می پرید/ به امید این‌که این وبلاگ از این جالت خواب‌آلوده‌گی در بیاد و هفته‌ای یکی دو بار به روز بشه/ آمین یا رب‌العالمین/.

d.j جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام
وقت بخیر
میدونین آپدیت یعنی چی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد